Audi80.pl
Start arrow Archiwum arrow Wymiana osłony przegubu
Wymiana osłony przegubu Drukuj E-mail
Przeguby audi 80W Audi 80, również tych z napędem Quattro przednie koła nie tylko się skręcają, lecz także przenoszą napęd z silnika. Teoretycznie bezobsługowe półosie napędowe wymagają jednak pewnego zainteresowania. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem tzw. półosi napędowych, chociaż poprawnie powinno się powiedzieć półwałów (oś nie przenosi momentu obrotowego). Z reguły każda półoś ma dwa przeguby. Zajęliśmy się wymianą osłon przegubów osi przedniej Audi 80 B4 i szczegółowo opisaliśmy to w dalszej części artykułu ...
 
Luzujemy kluczem nasadowym 24 śrubę zaznaczoną strzałka.Uwaga będzie ona dość mocno dokręcona. Luzujemy śrubę gdy auto stoi jeszcze na kołach.
 


2. Skręcamy maksymalnie koła w zależności z której strony wymieniamy osłonę :
w lewo-przy wymianie osłony z lewej strony
w prawo-przy wymianie osłony z prawej strony

3.  Unosimy auto na lewarku do góry i ściągamy koło.
4. Teraz już możemy odkręcić do końca śrubę zaznaczoną strzałką na zdjęciu pierwszym ( kliknij, aby je powiększyć ) jednocześnie pchając śrube z przegubem w stronę silnika co spowoduje, że przegub wysunie się.



Przy maksymalnie skręconych kołach wyciągniemy przegub z piasty. Jest to dość ciężkie ale już 3 razy to robiłem i da rady wyciągnąć bynajmniej w 1Z bez wybijania sworznia wahacza. Jeśli nie uda nam się wyciągnąć przegubu, trzeba odkręcić i zbić sworzeń wahacza, co pozwoli nam na odciągnięcie Mcpersona i wyjęcie przegubu.


5. Gdy już mamy wyciągnięty przegub z piasty wkręcamy spowrotem śrubę na klucz 24 w przegub i wkręcamy ja z czuciem. Pod koniec gwintu poczujemy opór(pierścień zabezpieczający) a następnie lekki przeskok co oznacza że przegub przeszedł przez pierścień.


6.Teraz już możemy ściągnąć przegub z uszkodzoną osłoną


Należy uważać na podkładkę i tulejkę założoną na półosi


7. Podważając wkrętakiem opaski metalowe gumowej osłony ściągamy szczątki osłony z przegubu i półosi


Nowy zestaw przygotowany do wymiany


8. Czyścimy przegub i półoś w ropie bądź innym środku. Ja użyłem do tego zmywacza do hamulców.


9. Zakładamy w kolejności małą opaskę zaciskową i osłonę na półoś.


10. Smarujemy dokładnie przegub smarem dostarczonym do osłony.
11. Zakładamy w kolejności podkładkę i tulejkę na półoś


12. Resztę smaru jaki nam został wciskamy w osłonę założoną na półoś.
13. Zakładamy większą opaskę zaciskową na osłonę.
14. Zakładamy przegub na półośkę ustawiamy go w jednej płaszczyźnie z półosią i najlepiej drewnianym bądź gumowym młotkiem wbijamy przegub aż przeskoczy przez pierścień zabezpieczający. Sprawdzamy ręką czy przegub nie zejdzie z półosi oznacza to że przegub jest w odpowiednim miejscu.


15. Nasuwamy osłonę gumową na przegub i zaciskamy obejmy na przegubie i półosi.Ja użyłem do tego obcążków.


16. Efekt końcowy wygląda tak:


17. Składamy w odwrotnej kolejności czyli wpychamy przegub w piastę znowu musimy się tutaj nagimnastykować. Ważne aby przegub trafił dobrze w wieloklin, przykręcamy lekko śrubę (ja ją przykręciłem na szczeliwo do gwintów dla pewności) zakładamy koło i dokręcamy z duża siłą śrubę kluczem 24.

 

Fotostory i opis przygotował rajdowiec86

 

Komentarze do artykułu na naszym forum

 

Kopiowanie zdjęć i treści bez zezwolenia autora zabronione. 

 
wstecz   dalej »
Forum PKA 80

Zawieszenie Audi 80 stuki, naprawa, porady 
Układ elektryczny Audi 80 naprawa, schematy
Problemy z nadwoziem Audi 80 znajdź pomoc 

 
Najnowsze Pliki
Najczęściej pobierane