Audi80.pl
Start arrow Archiwum arrow Wymiana osłony przegubu
Wymiana osłony przegubu Drukuj E-mail
Przeguby audi 80W Audi 80, również tych z napędem Quattro przednie koła nie tylko się skręcają, lecz także przenoszą napęd z silnika. Teoretycznie bezobsługowe półosie napędowe wymagają jednak pewnego zainteresowania. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem tzw. półosi napędowych, chociaż poprawnie powinno się powiedzieć półwałów (oś nie przenosi momentu obrotowego). Z reguły każda półoś ma dwa przeguby. Zajęliśmy się wymianą osłon przegubów osi przedniej Audi 80 B4 i szczegółowo opisaliśmy to w dalszej części artykułu ...
 
Luzujemy kluczem nasadowym 24 śrubę zaznaczoną strzałka.Uwaga będzie ona dość mocno dokręcona. Luzujemy śrubę gdy auto stoi jeszcze na kołach.
 


2. Skręcamy maksymalnie koła w zależności z której strony wymieniamy osłonę :
w lewo-przy wymianie osłony z lewej strony
w prawo-przy wymianie osłony z prawej strony

3.  Unosimy auto na lewarku do góry i ściągamy koło.
4. Teraz już możemy odkręcić do końca śrubę zaznaczoną strzałką na zdjęciu pierwszym ( kliknij, aby je powiększyć ) jednocześnie pchając śrube z przegubem w stronę silnika co spowoduje, że przegub wysunie się.



Przy maksymalnie skręconych kołach wyciągniemy przegub z piasty. Jest to dość ciężkie ale już 3 razy to robiłem i da rady wyciągnąć bynajmniej w 1Z bez wybijania sworznia wahacza. Jeśli nie uda nam się wyciągnąć przegubu, trzeba odkręcić i zbić sworzeń wahacza, co pozwoli nam na odciągnięcie Mcpersona i wyjęcie przegubu.


5. Gdy już mamy wyciągnięty przegub z piasty wkręcamy spowrotem śrubę na klucz 24 w przegub i wkręcamy ja z czuciem. Pod koniec gwintu poczujemy opór(pierścień zabezpieczający) a następnie lekki przeskok co oznacza że przegub przeszedł przez pierścień.


6.Teraz już możemy ściągnąć przegub z uszkodzoną osłoną


Należy uważać na podkładkę i tulejkę założoną na półosi


7. Podważając wkrętakiem opaski metalowe gumowej osłony ściągamy szczątki osłony z przegubu i półosi


Nowy zestaw przygotowany do wymiany


8. Czyścimy przegub i półoś w ropie bądź innym środku. Ja użyłem do tego zmywacza do hamulców.


9. Zakładamy w kolejności małą opaskę zaciskową i osłonę na półoś.


10. Smarujemy dokładnie przegub smarem dostarczonym do osłony.
11. Zakładamy w kolejności podkładkę i tulejkę na półoś


12. Resztę smaru jaki nam został wciskamy w osłonę założoną na półoś.
13. Zakładamy większą opaskę zaciskową na osłonę.
14. Zakładamy przegub na półośkę ustawiamy go w jednej płaszczyźnie z półosią i najlepiej drewnianym bądź gumowym młotkiem wbijamy przegub aż przeskoczy przez pierścień zabezpieczający. Sprawdzamy ręką czy przegub nie zejdzie z półosi oznacza to że przegub jest w odpowiednim miejscu.


15. Nasuwamy osłonę gumową na przegub i zaciskamy obejmy na przegubie i półosi.Ja użyłem do tego obcążków.


16. Efekt końcowy wygląda tak:


17. Składamy w odwrotnej kolejności czyli wpychamy przegub w piastę znowu musimy się tutaj nagimnastykować. Ważne aby przegub trafił dobrze w wieloklin, przykręcamy lekko śrubę (ja ją przykręciłem na szczeliwo do gwintów dla pewności) zakładamy koło i dokręcamy z duża siłą śrubę kluczem 24.

 

Fotostory i opis przygotował rajdowiec86

 

Komentarze do artykułu na naszym forum

 

Kopiowanie zdjęć i treści bez zezwolenia autora zabronione. 

 
wstecz   dalej »
Forum PKA 80

Zawieszenie Audi 80 stuki, naprawa, porady 
Układ elektryczny Audi 80 naprawa, schematy
Problemy z nadwoziem Audi 80 znajdź pomoc 

 
Najnowsze Pliki
  STAG dla instalacji LPG
 Książka Sam naprawiam Audi A4 B5 od 1995 roku. Silniki od 1.6 do 2.8 benzynowe, oraz od 1.9 do 2.5 diesle - Cała gama silników. Po pobraniu ... Sam naprawiam Audi A4 B5
 Diagnostyka sondy lambda. Jak działa, czym mierzyć i jak to ugryźć. Kompedium wiedzy. Diagnostyka sondy lambda
 Test prawidłowego działania prędkościomierza VDO - Audi 80 B3, B4. Przydatny opis w celu wykluczenia wadliwie działającego "licznika" Test prędkościomierza
 VAG, obd, obd2, kody. Instrukcja użycia VAG i interfejsów obd
Najczęściej pobierane
 Reguluję i naprawiam Audi 80 B3 i Audi 80 B4 - Bogata książka ze schematami, zdjęciami, instrukcjami odnośnie naprawy B czwórki i B tr&oacut... Reguluję i naprawiam Audi 80 B3 i B4
 Bardzo bogaty przewodnik użytkownika Audi 80 typ B4 traktujący o wielu podstawowych zagadnieniach. Przewodnik Audi 80 typ B4
 Instrukcja naprawy Audi 80/90 B3 w języku francuskim. Obejmuje modele z silnikami 1.8, 2.0, 2.2.  Dużo bardzo szczegółowych zdjęć i rysunk&o... Instrukcja napraw Audi 80/90 B3 - dużo rysunków
  W książce opisano obsługę i naprawę poszczególnych zespołów samochodów produkowanych od 1989 roku wyposażonych w:  · s... Obsługa i naprawa Audi80
 Paczka z tarczami zegarów + czcionki. Ściągasz na dysk, rozpakowujesz, drukujesz i cieszysz się super zegarami w swoim Audi 80 i Audi 90. Tarcze zegarów Audi 80