Audi80.pl
Start arrow Archiwum arrow Wymiana osłony przegubu
Wymiana osłony przegubu Drukuj E-mail
Przeguby audi 80W Audi 80, również tych z napędem Quattro przednie koła nie tylko się skręcają, lecz także przenoszą napęd z silnika. Teoretycznie bezobsługowe półosie napędowe wymagają jednak pewnego zainteresowania. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem tzw. półosi napędowych, chociaż poprawnie powinno się powiedzieć półwałów (oś nie przenosi momentu obrotowego). Z reguły każda półoś ma dwa przeguby. Zajęliśmy się wymianą osłon przegubów osi przedniej Audi 80 B4 i szczegółowo opisaliśmy to w dalszej części artykułu ...
 
Luzujemy kluczem nasadowym 24 śrubę zaznaczoną strzałka.Uwaga będzie ona dość mocno dokręcona. Luzujemy śrubę gdy auto stoi jeszcze na kołach.
 


2. Skręcamy maksymalnie koła w zależności z której strony wymieniamy osłonę :
w lewo-przy wymianie osłony z lewej strony
w prawo-przy wymianie osłony z prawej strony

3.  Unosimy auto na lewarku do góry i ściągamy koło.
4. Teraz już możemy odkręcić do końca śrubę zaznaczoną strzałką na zdjęciu pierwszym ( kliknij, aby je powiększyć ) jednocześnie pchając śrube z przegubem w stronę silnika co spowoduje, że przegub wysunie się.



Przy maksymalnie skręconych kołach wyciągniemy przegub z piasty. Jest to dość ciężkie ale już 3 razy to robiłem i da rady wyciągnąć bynajmniej w 1Z bez wybijania sworznia wahacza. Jeśli nie uda nam się wyciągnąć przegubu, trzeba odkręcić i zbić sworzeń wahacza, co pozwoli nam na odciągnięcie Mcpersona i wyjęcie przegubu.


5. Gdy już mamy wyciągnięty przegub z piasty wkręcamy spowrotem śrubę na klucz 24 w przegub i wkręcamy ja z czuciem. Pod koniec gwintu poczujemy opór(pierścień zabezpieczający) a następnie lekki przeskok co oznacza że przegub przeszedł przez pierścień.


6.Teraz już możemy ściągnąć przegub z uszkodzoną osłoną


Należy uważać na podkładkę i tulejkę założoną na półosi


7. Podważając wkrętakiem opaski metalowe gumowej osłony ściągamy szczątki osłony z przegubu i półosi


Nowy zestaw przygotowany do wymiany


8. Czyścimy przegub i półoś w ropie bądź innym środku. Ja użyłem do tego zmywacza do hamulców.


9. Zakładamy w kolejności małą opaskę zaciskową i osłonę na półoś.


10. Smarujemy dokładnie przegub smarem dostarczonym do osłony.
11. Zakładamy w kolejności podkładkę i tulejkę na półoś


12. Resztę smaru jaki nam został wciskamy w osłonę założoną na półoś.
13. Zakładamy większą opaskę zaciskową na osłonę.
14. Zakładamy przegub na półośkę ustawiamy go w jednej płaszczyźnie z półosią i najlepiej drewnianym bądź gumowym młotkiem wbijamy przegub aż przeskoczy przez pierścień zabezpieczający. Sprawdzamy ręką czy przegub nie zejdzie z półosi oznacza to że przegub jest w odpowiednim miejscu.


15. Nasuwamy osłonę gumową na przegub i zaciskamy obejmy na przegubie i półosi.Ja użyłem do tego obcążków.


16. Efekt końcowy wygląda tak:


17. Składamy w odwrotnej kolejności czyli wpychamy przegub w piastę znowu musimy się tutaj nagimnastykować. Ważne aby przegub trafił dobrze w wieloklin, przykręcamy lekko śrubę (ja ją przykręciłem na szczeliwo do gwintów dla pewności) zakładamy koło i dokręcamy z duża siłą śrubę kluczem 24.

 

Fotostory i opis przygotował rajdowiec86

 

Komentarze do artykułu na naszym forum

 

Kopiowanie zdjęć i treści bez zezwolenia autora zabronione. 

 
wstecz   dalej »
Forum PKA 80

Tuning Audi 80 podejrzyj innych
O Audi 80 na luzie poplotkuj sobie 
Audi 80 na każdy temat 
Audi Coupe B3, B4 pogadaj o niej 

 
Najnowsze Pliki
  STAG dla instalacji LPG
 Książka Sam naprawiam Audi A4 B5 od 1995 roku. Silniki od 1.6 do 2.8 benzynowe, oraz od 1.9 do 2.5 diesle - Cała gama silników. Po pobraniu ... Sam naprawiam Audi A4 B5
 Diagnostyka sondy lambda. Jak działa, czym mierzyć i jak to ugryźć. Kompedium wiedzy. Diagnostyka sondy lambda
 Test prawidłowego działania prędkościomierza VDO - Audi 80 B3, B4. Przydatny opis w celu wykluczenia wadliwie działającego "licznika" Test prędkościomierza
 VAG, obd, obd2, kody. Instrukcja użycia VAG i interfejsów obd
Najczęściej pobierane
 Reguluję i naprawiam Audi 80 B3 i Audi 80 B4 - Bogata książka ze schematami, zdjęciami, instrukcjami odnośnie naprawy B czwórki i B tr&oacut... Reguluję i naprawiam Audi 80 B3 i B4
 Bardzo bogaty przewodnik użytkownika Audi 80 typ B4 traktujący o wielu podstawowych zagadnieniach. Przewodnik Audi 80 typ B4
 Instrukcja naprawy Audi 80/90 B3 w języku francuskim. Obejmuje modele z silnikami 1.8, 2.0, 2.2.  Dużo bardzo szczegółowych zdjęć i rysunk&o... Instrukcja napraw Audi 80/90 B3 - dużo rysunków
  W książce opisano obsługę i naprawę poszczególnych zespołów samochodów produkowanych od 1989 roku wyposażonych w:  · s... Obsługa i naprawa Audi80
 Paczka z tarczami zegarów + czcionki. Ściągasz na dysk, rozpakowujesz, drukujesz i cieszysz się super zegarami w swoim Audi 80 i Audi 90. Tarcze zegarów Audi 80